Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne - 15 mars 2009 20:40

Nu har Kotten och Bella åkt hem med sin matte dom åkte kl 10:30 hem till sina andra kompisar som dom har hemma hos sin matte det känns så tomt hos mig just nu. Men dom kommer tillbaka till mig om 14 dagar då har Kotten växt ännu mera. Men annars så har det varit en helt underbar vårdag hos mig med +14 grader i solen så jag har passat på att vara ute en sväng på altanen då hörde jag alla vårfåglarna som kvittrade från buskar och träd. Senare på eftermiddagen så åkte jag till arenan för att se Rögle-Leksand spela det var en mycket spännande match med mycket fart och fläkt i och tidvis så satt jag nästan och bet på naglarna så spännande var den tyckte jag. Rögle vann med 4-2. När jag var på väg hem i taxin så skulle alla ut samtidigt så det var nästan omöjligt för taxin att komma fram men hem kom jag iallafall som skönt var. Och nu har jag skrivit dagens blogg så snart är det dax för att lägga sig och sova det kommer ju en ny dag i morgon igen.

  






Av Yvonne - 14 mars 2009 16:09

I dag är jag hundvakt åt två dvärgpudlar Bella och kotten.

Kotten är Bellas valp han föddes den 4 Februari och vägde 365 gram och ensam valp.

Jag har turen att få följa Kottens utveckling på grund av att Bellas och Kottens matte är min assistent.  I dagens läge så har han växt jättemycket både på längden och tvären  och utvecklats jättemycket. Idag så morrade han åt sin mamma Bellan men då sa Bellan i från på skarpen för han bet henne lite väl för hårt tyckte hon för Kotten har ju  jättevassa mjölkisar i munnen. Men när han ska gå på golvet så slinter han bara på parketten för det är ju så halt och det är ju inte så lätt när man är så liten fortfarande att hålla reda på fyra tassar och så har han provsmakat mamma Bellas torrfoder åxå det såg så kul ut när han hade halva framkroppen i matskålen och sen när han ville ha sin egen mat så ramlada bakändan ur korgen men skam den som ger sig tyckte han. Tillslut så hittade han kanten så han kunde spjärna emot.

  






Av Yvonne - 13 mars 2009 16:38

Så har jag äntligen börjat blogga igen det känns riktigt skönt att få kunna skriva av sig allt som man vill dela med sig eller bara skriva av sig om man är lessen eller glad och vad som har hänt eller som kommer att hända.

Det blev en ganska kort blogg nuförsta dan men det kommer mera så småningom.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards